Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

Institute of Protestant Theology

Teaser

Anyone interested in the academic study of Protestant Theology is in good hands at the JLU Giessen: At the Institute for Protestant Theology, the third-largest institution of Faculty 04, teacher training courses as well as the Bachelor's and Master's degree programme in History and Cultural Studies can be completed with Protestant Theology as major or minor. The Giessen Theology combines its fascinating heritage of Lutheran and liberal-theological tradition to an open cultural-scientific profile.

The classical theological disciplines Old Testament and New Testament, Church History, Systematic Theology/Ethics and Practical Theology/Religious Education are represented in four chairs with qualification positions in research and teaching. Teaching is supplemented by a pedagogical assistant.

A cooperation of the Institute with the Faculty of Protestant Theology at the Goethe University Frankfurt/Main enables students of both universities to take courses of the other university and have them credited.

Institute's Members

Personen

 

projects and research

forthcoming

Study and Teaching

Cooperation

forthcoming