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Dr. Birgit Gassler

 

Post-Doktorandin

 

Institut für Agrarpolitik und Marktforschung

der Justus-Liebig-Universität Gießen

Senckenbergstraße 3

D-35390 Gießen

 

Zeughaus, Raum 410 (4. OG, rechter Flur)

Tel +49 641 / 99 37036

Fax +49 641 / 99 37029

Birgit.Gassler

 

Kurzlebenslauf

 

Berufliche Erfahrung  
Seit 02/2019 Post-Doktorandin am Institut für Agrarpolitik und Marktforschung, Fachbereich Agrarwissenschaften, Ernährungswissenschaften und Umweltmanagement, Justus-Liebig Universität Gießen, Deutschland
12/2017 – 11/2018 Post-Doktorandin am Lehrstuhl für Marketing für Lebensmittel und Agrarprodukte, Department für Agrarökonomie und Rurale Entwicklung, Georg-August-Universität Göttingen, Deutschland
04/2014 – 11/2017 Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Marketing für Lebensmittel und Agrarprodukte im Rahmen des GRK 1666:Global Food am Department für Agrarökonomie und Rurale Entwicklung, Georg-August-Universität Göttingen, Deutschland

 

 

vollständiger Lebenslauf           

 

Forschungsinteressen

  • Nachhaltiger Konsum und nachhaltige Wertschöpfungsketten
  • Produktdifferenzierung und Labelling
  • Methoden der Verhaltens- und Experimentalökonomie

 

Ausgewählte Publikationen

Gassler, B. & Teuber, R. (2025).What role do attitudes, information and taste play in consumer preferences and willingness to pay for domestic alternatives to exotic superfoods?, Food Quality and Preference , 123, 105342, https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2024.105342

Büttner, V, Gassler, B., Teuber, R. (2024). Does the Eco-Score lead to a halo effect? Influence of a sustainability label on product perceptions and purchase intention Food Quality and Preference , 121, 105246, https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2024.105246

Gassler, B., Koetzsche, M., Koemle, D. & Teuber, R. (2024). Promoting the consumption of insect-based foods: The role of information, protein-based nutrition claims, and dietary styles. Q Open 4 (1), qoae001. https://doi.org/10.1093/qopen/qoae001

Nasiri, M., Gassler, B., Teuber, R. (2023), Consumers’ perceptions of meat safety and quality – a qualitative content analysis from Afghanistan, British Food Journal, Vol. 125 No. 9. https://doi.org/10.1108/BFJ-07-2022-0646

Gassler, B. & Spiller, A. (2018).  Is it all in the MIX? Consumer preferences for segregated and mass balance certified sustainable palm oil.  Journal of Cleaner Production, 195, 21-31, 2018. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.05.039

Gassler, B., Xiao, Q., Kühl, S., Spiller, A. (2018).  Keep on grazing: factors driving the pasture-raised milk market in Germany.  British Food Journal, 120(2), 452-467, 2018. https://doi.org/10.1108/BFJ-03-2017-0128

Kühl, S., Gassler, B., Spiller, A. (2017).  Labeling strategies to overcome the problem of niche markets for sustainable milk products: The example of pasture-raised milk.  Journal of Dairy Science, 100(6), 4197-5118, 2017. https://doi.org/10.3168/jds.2016-11997