Inter- and transdisciplinary research methods
We use a wide range of creative knowledge production methods in our research. Both purely qualitative and quantitative methods as well as mixed-methods approaches are used in the analysis. We adopt a reflexive, critical and interdisciplinary stance and facilitate processes of transdisciplinary knowledge integration. The subject of our research is the direct, media-mediated, and digital communication. Our analysis material includes interviews, websites, reports, print media, etc., as well as non-language and body-based expressions such as images, videos, and other artifacts. |
Associated publications
- Godemann, J. (2017). Qualitative Forschung verstehen und anwenden. Ernährungs Umschau, 64(2), M94-M103. https://doi.org/10.4455/eu.2017.009
- Godemann, J. (2008). Knowledge integration: A key challenge for transdisciplinary cooperation. Environmental Education Research, 14(6), 625-641.
- Godemann, J. & Michelsen, G. (2008). Transdisziplinäre Integration in der Universität. In M. Bergmann & E. Schramm (Hrsg.), Transdisziplinäre Forschung: Integrative Forschungsprozesse verstehen und bewerten (S. 177-202). Campus Verlag.
- Godemann, J. (2007). Besonderheiten der Evaluation transdisziplinärer Forschung und der Stellenwert von Kompetenz. In S. Stoll-Kleemann & C. Pohl (Hrsg.), Evaluation inter- und transdisziplinärer Forschung: Humanökologie und Nachhaltigkeitsforschung auf dem Prüfstand (S. 123-136). Oekom Verlag.
- Godemann, J. (2007). Verständigung als Basis inter- und transdisziplinärer Zusammenarbeit. In J. Godemann & G. Michelsen (Hrsg.), Handbuch Nachhaltigkeitskommunikation: Grundlagen und Praxis (S. 86-96). Oekom Verlag.
- Godemann, J. (2005). Zum Verhältnis von interdisziplinärer Zusammenarbeit und Kompetenz. In F. Radits, F. Rauch & U. Kattmann (Hrsg.), Gemeinsam Lernen – Gemeinsam Forschen: Wissen, Bildung und Nachhaltige Entwicklung (S. 123-132). Studien Verlag.