GCSC Cohorts
Alfakir | Sifa Jihad | Writing for tomorrow: The construction of an Amazigh (Berber) culture and ist temporality in Amazigh emerging literature between a transnational Mediterranean space and localisms |
Artsimovich | Tatsiana | Scenarios of Belarusian Soviet Avant-garde in the context of Central and East Europe. Re-building Identity, Memory and Space |
Happersberger | Sarah Kristin | Sister Projects. Women Artists Practicing Collaboration, 1975-1985 |
Helbich | Lukas | Zirkulierende Isolationen. Eine Wissensgeschichte zwischen Inseln und Ökonomik |
Hommes | Maaike | Nervous Routes: Tracing Explicability Between Medical Knowledge and Bodily Experience |
Krawczak | Sarah | Medial-sprachliche Vermittlungen im Geflüchteten Diskurs (D-PL) |
Manstetten | Ruth | Kritik, Rechtfertigung, Widerstand? Erwerbslose zwischen staatlichen Klassifikationen und gesellschaftlicher Stigmatisierung |
Ransbach | Lea Marlene | "Komm, erzähl mir Deine Geschichte!" - Für eine Ethik der Narrativität bei Hannah Arendt |
Roers | Benjamin | Mensch-Tier-Beziehungen im Zirkus im 20. Jahrhundert |
Schoog | Florentine | Populärwissenschaftliche Zukunftserzählungen über das Subjekt im Anthropozän |
Speier | Daniel | Die Frankfurter Homosexuellenprozesse zu Beginn der Ära Adenauer im Kontext der homophilen Strafrechtsreformbestrebungen im Frankfurter Raum |
Stendebach | Annika | Not Our Place? Irish Youth Culture and Social Spaces in Transition, 1958-1983 |
Toman | Lucia | New Variations of Narrative Unreliability in Contemporary Literary Fiction and Non-Fiction |
Vargas López | Richard Damian | Forms and Functions of Contemporary Graphic Novels to Represent and Memorialize Colombian Armed Conflict |
Vizzarri Francesco | Francesco | Migration und politische Partizipation. Eine vergleichende Studie über die ital. Migrantenorganisationen in der BRD, Belgien und Frankreich in den 1970er Jahren |
Winkel | Jaqueline | „The real Dracula". Die Historisierung des Vlad Țepeș in der Populärkultur |
Yosef | Miriam | The Racial Contract and Human Rights - Towards a Critical Understanding of Universalism and Intersectional Justice within Human Rights Education |