Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

Prof. Dr. Monika Schuhmacher

Since February 2016 Professor Dr. Monika Schuhmacher is Head of the Department for Technology, Innovation and Start-up Management at the Justus-Liebig-University Gießen. She is the director of the Entrepreneurship Cluster Mittelhessen at the Justus-Liebig-University Gießen. Furthermore, Monika Schuhmacher is the spokeswoman of the research cluster "Managing Dissolving Boundaries in a Digital Era" at the Business Adminstration Department. In the past, Monika Schuhmacher taught at the University of Mannheim, Mannheim Business School, Copenhagen Business School in Denmark and at the ESSEC Graduate School in France.

Monika Schuhmacher studied at the University of Mannheim (Dipl.-Kffr.) as welle as the University of North Carolina, Greensboro (M.B.A.). Back in Germany she received her doctorate and habilitated at the University of Mannheim.

Her major research fields encompass the areas of Technology and Innovation Management as well as Innovation Marketing, Open Innovation, Reverse Innovation, Business Model Innovations, Digitalization, Internet of Things just as Entrepreneurial Marketing. Teaching focuses of Professor Schuhmacher predominantly lie within the areas of Strategic Technology and Innovation Management, Innovation Marketing, Start-up Management, Marketing Management as well as Global Marketing. Her work is i. a. published within the International Journal of Research in Marketing, Journal of Product Innovation Management or Creativity & Innovation Management.

Moreover, Monika Schuhmacher works as consultant for international companies in the areas of Technology Management, Innovation Management and Marketing and cooperates in research and teaching with well-known enterprises like Daimler, BASF, Bosch, Grohe and Roche. Further, Monika Schuhmacher is member of several selection committees for business and start-up awards.

Selected Publications


Journal Articles

 

Book

 

Book Contributions

  • Schuhmacher, Monika C., Heß, Silke (2013), How Amazon Establishes a Global Reach in E-Tailing, End of Part Case Study, in: Homburg, Ch., Kuester, S. Krohmer, H. (Hrsg.), Marketing Management –
    A Contemporary Perspective
    , 2. Edition, McGraw-Hill, London, 455-462.
Prof. Dr. Monika Schuhmacher