Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

2021.06.30 - Successful Seminars during the Pandemic by SciTecMed

In the last Corona semesters, two small groups of participants were able to successfully take the clinical elective NWTmed and gain valuable insights into interdisciplinary research and teaching.

We proudly sum up the successfully completed courses by NWTmed in the last two online Corona semesters WS20 / 21 and SS21, where we held interesting and lively interdisciplinary seminars with a small group of interested medical candidates, physicists and other participants from various fields (materials science, biomechanics) of the NWTmed elective courses. The topics dealt with were as numerous as they were varied and covered a wide variety of competencies from different specialist areas, such as the procedure for a doctoral thesis, virtual reality, literature research and citation, biocompatible systems, AI research in cardiology, space medicine, international medical politics content, neuroscience, science communication and much more! We are proud of our handling of the situation via the NWTmed Webex seminar room and look forward to face-to-face teaching in the upcoming semesters!