Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

TC / PK: Jürgen Kurtz: Culture-sensitive Communication, Instruction and Learning

When Jun 05, 2019
from 08:30 to 11:45
Where Phil I, Building B, R.025
Contact Name
Contact Phone +49 641 / 99-30 046
Add event to calendar vCal
iCal

In the current age of globalization, migration and internet communication, intercultural communicative competence is a key requirement in many professions and has become a priority aim in school and university education. This half-day course focuses on some fundamental aspects of intercultural communication and on approaches to developing intercultural competence and understanding, placing special emphasis on intercultural pragmatics and the intricacies of non-verbal communication.  

 

Participants will learn through a mix of theory (brief tutorials by the course instructor) and practice (experiential, discovery-oriented activities and tasks). Authentic materials collected all around the world and a few critical incidents presented through video vignettes will serve as points of departure for collective exploration and in-depth discussion and reflection. The central goal of the course is to enhance participants’ awareness and understanding of how language, culture, and identity are perceived, constructed, and expressed in intercultural communicative encounters.

 

// Prof. Dr. Jürgen Kurtz (JLU Giessen) 

Jürgen Kurtz is professor at the Department of Teaching English as a Foreign Language at JLU Giessen. He is especially interested in the theory and practice of foreign and/or second language learning and teaching.

More information about this event…

Filed under: