Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

TC: Designing a Course Session

When Jan 20, 2020
from 02:00 to 06:00
Where Phil I, Building B, R. 029
Contact Name
Contact Phone 49 641 / 99-30 027
Add event to calendar vCal
iCal

Course sessions constitute units of learning that have to be carefully designed. When planning a session, it is essential to adapt the teaching methods and modes of working to the teaching aims and learning objectives. In the workshop you will learn key skills such as defining teaching aims and learning objectives and learn how to structure the single sessions of your courses meaningfully. Also, you will get the chance to discuss your own session syllabi.

 

In particular we will address the following questions:

-  How do I structure a course session? How do I design the initial and concluding phase?

-  Which teaching methods and working forms are useful and to which ends?

-  Which possibilities to react do I have if the course of a session does not meet my expectations?

 

The workshop has two phases. It starts with an introduction, thematic input and a general discussion of the topic. In the second phase, we will work on your session syllabi. Please bring them to the event or upload them to StudIP in advance!

 

// Prof. Dr. Katharina Stornig (GCSC)


More information about this event…

Filed under: