Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

--- POSTPONED --- Lehre 4.0: Designing Digital Learning Scenarios at JLU --- POSTPONED ---

When Apr 22, 2020
from 09:00 to 04:00
Where Hochschulrechenzentrum (HRZ), R.024, Heinrich-Buff-Ring 44, 35392 Gießen
Contact Name
Contact Phone 0641 99 2137 3
Add event to calendar vCal
iCal

Dates:
8th – 22nd April 2020, Online Phase
22nd April 2020, 9-16 h, Attendance Phase
22nd April – 6th May 2020, Online Phase
6th May 2020, 10–12 h, Web Conference, Online Attendance Phase

 

You are teaching at university and you wonder which digital tools are at your disposal to enrich or facilitate your learners’ learning process? In this workshop, you will gain a basic understanding of designing learning scenarios and you will find out which tools you can implement.

Learning Goals

  • By the end of this workshop, you will be able to:
  • Gain a basic understanding of didactic design and the impact of digital technologies on teaching
  • Gain a basic understanding of digital learning concepts in general
  • Gain understanding of legal aspects of e-learning in higher education teaching
  • Reflect learning activities of your own courses and methods for teaching accordingly
  • Name and reflect learning objectives of your own teaching and
  • Identify appropriate digital tools to achieve these learning objectives
  • Know which tools are available on the learning management system ILIAS and freeware
  • Test and evaluate certain digital tools in terms of their usability for your own teaching scenarios
  • Create your own digital learning scenarios

 

Please register latest by 30th March via email to lehre4.0@ggs.uni-giessen.de

 

// Sophia Hercher

More information about this event…

Filed under: studycalendar