Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

Cancelled - TC/CS: How to Organize and Conduct (Digital) Consultations Efficiently - Cancelled

When Jul 08, 2021
from 09:00 to 01:30
Where online (Webex)
Contact Name
Add event to calendar vCal
iCal

Dates:
29 June – 7 July: Preparation Phase (approx. 2 hours)
8 July, 9-13.30: Online Attendance (using moodle and zoom parallel)
9 July – 16 July: Transfer Phase (approx. 2 hours)


Content:

There is a wide range of student's expectations regarding consultation hours:

  • receiving information/facts on formal procedures, examinations or topics
  • seeking assistance for assignments, assessments or related questions
  • lead an inspiring or intellectual discussion of topics
  • development of specific action plans for projects
  • receiving feedback on products, procedures etc.

Besides these standard consulting you might also be involved in supervising students (e.g. BA/MA thesis or laboratory work). The workshop will provide you with methods and techniques to approach and master these tasks. We will also focus on the difference between online and "live" consulting.

 

Method:

We will work with a practical approach, using your consulting situations for your learning.

 

Participation:

  • To participate you need a laptop or computer with audio / video function (microphone and camera). You also need a stable internet connection.
  • You will receive an individual login code for the moodle course room for the workshop on 5 days prior to the online attendance date latest
  • Preparation phase - prerequisite for participation: approx. 2 hours, on your own time: in the moodle course room you will find materials and tasks to prepare. If necessary, these tasks are supervised by the trainer.
  • On the online attendance date, we will work together on interactive learning situations from 9:00 am to around 1:30 pm (short breaks)

Transfer phase: approx. 2 hours, on your own time: in the moodle course room you will receive feedback, can ask further questions and exchange ideas with the trainer and the other participants

 

// Dr. Eva Reichmann berät und begleitet bundesweit bei hochschuldidaktischen Themen und Fragen der Karriereplanung. Seit 2011 ist sie Inhaberin von beruf & leben GbR (gemeinsam mit Bianca Sievert).


Diese Veranstaltung ist mit 8 AE im Themenfeld "Beraten und Begleiten" auf das Zertifikat "Kompetenz für professionelle Hochschullehre" des Hochschuldidaktischen Netzwerks Mittelhessen (HDM) anrechenbar.

More information about this event…

Filed under: studycalendar