Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

Research Area 2: Cultural Narratologies

RA2
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Waterhouse_decameron.jpg
Cultural Narratologies aims to study how the world versions to which we have access are constructed through the use of narratives and to analyse the system of values embedded by such world versions. This means making sense of some of the narrative processes employed in order to convey a particular set of values. Such an approach can help us interpret the plurality of stories we have access to. Being aware of the process used to shape narratives can indeed become a powerful tool for cultural analysis, making ourselves ask questions such as who produced this narration and with which aims.

Narratives are depending on the cultures from which they emerge. This, in turn, lends them their colourful particularity in the guise of - occasionally surprising - topics, characters, plots, and styles. Cultural Narratologies, consequently, means the study of those particularities, the practices and modes of story-telling, no matter if they are rendered fictional or factual. Often fatefully, narratives can decide of war and peace, veneration or vilification, what values we hold dear and which futures we dread. This Research Area thus investigates how stories are told: how they are created or erased, made famous or forgotten, sold or bought, broken or repaired, fashioned as truth or debunked as lies.

 

Active Members

  • Liza Bauer
  • Marie-Christine Boucher
  • Dennis Friedrichsen
  • Jennifer Kappe
  • Hannah Klaubert
  • Theresa Krampe
  • Melanie Kreitler
  • Eleonora Rapisardi
  • Sijie Wang

Contact

If you are interested in joining us, please get in touch with our speakers and sign up for our newsletter and reminder e-mails: