Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

PK: Time and Project Management of your Dissertation (Part II)

When Dec 14, 2021
from 10:00 to 12:30
Where Online (Webex)
Contact Name
Add event to calendar vCal
iCal

The aim of this two-part course is to introduce PhD students to specific time and project management tools that can help structure their dissertation work for success. In the first session, the basics of project management will be introduced and brought in relation to dissertation projects in the humanities. Participants will practice setting goals, creating Work Breakdown Structures, sequencing activities and setting deadlines. They will end the session with a concrete project plan for the next three weeks. The second session will take place after this three-week period. After reflecting on and adjusting strategies based on their practical experience, the group will discuss time management strategies (eliminating obstacles, setting priorities, finding balance) in more detail. Registered participants should send their current dissertation project time plans to Elizabeth Kovach no later than one week prior to the first session.


The course takes place as a hybrid event, with the possibility of the in-person and online participation. 

 

// Dr. Elizabeth Kovach (GCSC, IPP)

 

First Session: 23.11.2021, 09:00-12:30

 

 

More information about this event…

Filed under: studycalendar