Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

TC: Teaching Academic Writing

When Jun 10, 2022
from 10:00 to 04:00
Where GCSC (SR 109)
Contact Name
Add event to calendar vCal
iCal

Student academic writing is part and parcel of higher education. For students, it is vital to learn the writing conventions of their disciplines as academic writing is not only a form of communicating research but also a most relevant tool for assessing students’ academic performance. Teachers in higher education, therefore, often ask themselves what role they might want or have to play in supporting their students’ learning of discipline-specific writing conventions and how to do so.  

This workshop will cover some of the basics concerning teaching academic Writing in the Disciplines (WID). The three most important didactic aspect that will guide our workshop are: our own position towards WID as teachers, researchers, and writers, WID concepts and assignments, and WID methods. The goal of this workshop is for you to assess where to start with possibly integrating the teaching of academic writing into your discipline-specific courses. However, it is not necessary for participants to have previous teaching experience in higher education.

 

maximal number of participants: 15

 

// Regina Leonie Schmidt (JLU) works as a lecturer and researcher in the fields of academic writing in English and German as well as English for Academic Purposes at Giessen University’s Center for Foreign Languages and Cultures and Interdisciplinary and Professional Skills (ZfbK).

 

More information about this event…

Filed under: studycalendar