Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

Lehre 4.0 | Enabling students - Using digital survey tools and multiple choice tests in your own teaching

When Oct 06, 2020
from 12:00 to 02:00
Where This event takes place online.
Contact Name
Contact Phone 0641 99 2137 3
Attendees Hochschullehrende und (lehrende) Nachwuchswissenschaftlerinnen und Nachwuchswissenschaftler aller Fachbereiche und Interessierte.
Add event to calendar vCal
iCal

This event is primarily held in German german. Nevertheless, you are of course cordially invited to participate and ask questions and comment in English english.

 

Content

By using survey tools, lecturers can vary lectures and seminars, and activate students in both face-to-face and synchronous online teaching, encourage reflection and easily design feedback situations. Multiple choice tests, if correctly formulated and used, can also support the teaching process and independent learning of students. In this online seminar you will get an overview of the possible applications of survey tools and multiple choice tests in teaching and discuss the purely practical, possibilities, but also challenges.


Learning Targets

The participants

  • can use survey tools for student activation, self-evaluation and metacognition in teaching.
  • can use multiple choice tests as formative feedback and in the assessment phase.
  • can formulate "good questions" for MCT.
  • can exploit the technical possibilities for the meaningful use of MCT.

 

Trainer Ilka Nagel (Østfold University, Norway)
Target Group Teaching Stuff at the JLU
Date 06th October 2020, 12.00 - 14.00 h
Registration register via email to 

 

What awaits you in a online seminar?

You will get access to our virtual classroom in ILIAS after registration. There you will find access to the virtual meeting. In advance, you will also receive a short guide on how to get to ILIAS and enter the meeting there.

 

Find out more in the current syllabus.

This event can be credited with 2 AE in the subject area "media competence" or in the competence area " digitalization" to the certificate "competence for professional university teaching" of the Hochschuldidaktischen Netzwerk Mittelhessen (HDM).