Benutzerspezifische Werkzeuge

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Artikelaktionen

Writing Research

Here you can find an overview of selected projects and studies that are concerned with writing and the development of writing competence.

TransComp

TransComp is a process-oriented longitudinal study which explores the development of translation competence in 12 students of translation over a period of 3 years and compares it to that of 10 professional translators.

Writing in L1 and L2

The pilot study "Writing in L1 and L2" investigates differences in text product quality and cognitive writing processes that occur when native speakers of German produce texts in their L2 English as compared to their L1 German. Furthermore, it analyses the potential of translation exercises for L1 writing instruction.

Please visit: Investigating L1-L2 transfer of writing skills.

Journal of Writing Research

The Journal of Writing Research (JoWR) is an international peer reviewed journal that publishes high quality theoretical, empirical, and review papers covering the broad spectrum of writing research.

European Association for the Teaching of Academic Writing

The European Association for the Teaching of Academic Writing (EATAW) intends to provide a forum for scholars across Europe who are involved in the teaching, tutoring, research, administration and development of academic writing in higher education. You can find a list of its publications here.