Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

Presenting and explaining effectively in (online) tutorial courses

When May 23, 2022
from 02:00 to 04:00
Where Online (Access after Registration)
Contact Name
Attendees International Students/Tutors
Add event to calendar vCal
iCal

Topics

Presenting and explaining effectively are two essential aspects when lecturing a tutorial course. Both when transmitting knowledge and when answering questions, tutors need to communicate clearly. In this workshop, we will focus on the basic principles on how to explain effectively and we will provide various practical tips that are helpful for explaining and presenting in online and in face-to-face tutorial courses. In the second part of the workshop, tutors are invited to test their own rhetorical skills (verbal and non-verbal) in a practical exercise.     

 

 

Learning Goals

  • Know the basic principles on how to explain effectively;

  • Define different speaking techniques;

  • Analyse rhetorical skills (verbal and non-verbal) in the digital world and in face-to-face teaching;

  • Recognise unsuccessful styles of presentation;

  • Know your own style of presenting and explaining;

  • Be able to present and explain effectively to the target group of your tutorial course.