Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

Gamification: Teaching playfully with digital Tools in (Online-)Tutorial Courses (in German)

When Jun 08, 2022
from 02:00 to 04:00
Where Online (Access after Registration)
Contact Name
Attendees Interessierte Tutor:innen aller Fachbereiche
Add event to calendar vCal
iCal

Topics

Gamification is a trending topic in teaching these days (see Chee 2016; Kim et al. 2018; Heusinger 2020; Zumbach 2021). Increasing digitalization and the interest in creative engagement with digital tools are a basis for the use of playful elements in courses. Tutors, in their role as young and innovative young teachers, are in a privileged position to try out gamified teaching approaches.

In our short workshop we introduce tutors to the basics of gamification. Together we will discuss both the potentials and various practical tips for effective gamified teaching. Participants will get an overview of different digital tools that are particularly suitable for gamified approaches in teaching. In the last part of the workshop, a practical exercise will be conducted, giving participants the opportunity to practice what they have learned.

 

Learing Goals

  • Know the basics of gamification and game-based learning;
  • To recognize the potentials of game-based teaching and learning approaches in (online)tutoring;
  • Be familiar with risks and difficulties that digital tools bring to teaching;
  • Find out digital tools for own teaching practice and target group;
  • Deal confidently with playful digital tools in online and face-to-face teaching.

 

Trainer Dr. Inês Gamelas, Darya Frantskevich
Target Group International Students/Tutors
Date 8th June, 2022, 2:00 pm - 4:00 pm
Registration E-Mail to  (Required Information: Name, Surname, Faculty, prefered Language)
Language This event is held in German german.