Benutzerspezifische Werkzeuge

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Artikelaktionen

[Online] GGS Teaching Assistantship Programme: Narrative and Advertisement: The Magic and Power of Storytelling! - Richard Vargas

Wann 07.07.2021
von 14:00 bis 18:00
Wo Online: Cisco WebEx
Name
Teilnehmer Feel free to join the lecture and workshop series of the Teaching Assistantship Programme 2021
Register via email to info@ggs.uni-giessen.de
Termin übernehmen vCal
iCal

“The most powerful person in the world is the storyteller. [Storytellers set] the vision, values and agenda of an entire generation to come” – Steve Jobs.

Narration is an anthropological human competence widely used and studied in literature and cultural studies. In fact, the internal structure of fairy tales, novels, or movies have been replicated in other narrative scenarios because such structure underlies complex characteristics that connect us with others and our surroundings on an emotional level. Have you ever wondered why we like particular characters in movies or TV shows, or why we felt appealed to speakers such as Steve Jobs or Elon Musk? It is due to the power and magic of storytelling.    

Just recently, as a form to organize, comprehend and interact with the world, narrative has attracted attention in different areas of life. Advertisement is not alien to it. But what is the underlying appealing features of narrative and storytelling that captivate us? In this workshop, we will discuss what narration is, its importance nowadays, its main characteristics, and finally we will analyze some YouTube videos that use narration in a multimodal fashion to advertise products. You will self-discover underlying features of the narrative toolbox in advertisement to show realities from different perspectives in order to draw audiences in.

Weitere Informationen über diesen Termin…