 |
Anna-Sophia Dersch
Telefon: 0641 / 99-26202 E-Mail: anna-sophia.dersch
Kontakt Sprechstunde nach Vereinbarung Haus D, 1. OG, Raum 111
Adresse Justus-Liebig-Universität Gießen FB06 Lehren und Lernen mit Medien Otto-Behaghel-Straße 10 D 35394 Gießen
|
Publikationen |
Artikel in Fachzeitschriften
- Dersch, A.-S., Renkl, A., & Eitel, A. (2022). Personalized Refutation Texts Best Stimulate Teachers'Conceptual Change About Multimedia Learning. Journal of Computer Assisted Learning. https://doi.org/10.1111/jcal.12671
- Dersch, A.-S., Heyder, A., & Eitel, A. (2022). Exploring the Nature of Teachers’ Math-Gender Stereotypes: The Math-Gender Misconception Questionnaire. Frontiers in Psychology, 1728. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.820254
- Eitel, A., Dersch, A.-S. & Renkl, A. (2019). Wissenschaftliche Annahmen und Fehlkonzepte angehender Lehrkräfte über das Lernen mit Multimedia. Unterrichtswissenschaft 47, 451–474. https://doi.org/10.1007/s42010-019-00049-4
Konferenzbeiträge
- Dersch, A.-S., Bohm, J., & Eitel, A. (2022, August). Does Working on The Specialist Problem Improve Learning About Math-Gender Stereotypes? Special Interest Group of EARLI for Text and Graphics Comprehension (SIG 2). Kiel. [Poster]
- Eitel, A., Prinz, A., & Dersch, A.-S. (2022, August). Assessing and Reducing Misconceptions About Multimedia Learning. Special Interest Group of EARLI for Text and Graphics Comprehension (SIG 2). Kiel. [Talk]
- Dersch, A.-S., Heyder, A., & Eitel, A. (2022, July). Exploring The Nature of Teachers' Math-Gender Stereotypes. Junior Researchers of European Association for Research on Learning and Instruction (JURE / EARLI). Porto. [Poster]
- Dersch, A.-S., Renkl, A., & Eitel, A. (2021, August). Do Refutation Texts Foster Teachers' Conceptual Change? Only When Designed in a Personalized Way. European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Gothenburg / online. [Talk]
Mitwirkung an nicht-wissenschaftlichen Publikationen
|