Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

Jessica Grazi, Dipl. Psych.

BildJessicaResearch Assistant








Academic Positions and Degrees

 

As of 2012 Research Associate & Ph.D. Student with Prof. Ute-Christine Klehe, PhD

  • Work and Organizational Psychology, Justus-Liebig-Universität Gießen, Germany.

2010-2012 Research Associate with Prof. Dr. Stemmler and Prof. Dr. Walter

  • Faculty of Psychology, Methods and Quality Management, Universität Bielefeld, Germany.

2009 Degree (Diploma) in Psychology

  • Focus on Work and Organizational Psychology
  • Thesis: “Impression management and typical versus maximum performance in the Assessment Center”; Supervisors: Ute-Christine Klehe, PhD; Dr. Judith Volmer.
  • Faculty of Psychology, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Erlangen, Germany.

2004-2009 Student Assistant

  • Faculty of Social Psychology (Prof. Dr. Andrea Abele-Brehm), FAU, Erlangen-Nürnberg.
  • Faculty of Clinical Psychology (Prof. Dr. Friedrich Lösel), FAU, Erlangen-Nürnberg.
  • Faculty of Psychology of Perception (Prof. Dr. Christina Meinecke), FAU, Erlangen-Nürnberg.

2004 Intermediate Examination in Psychology

  • Faculty of Psychology, Philipps-Universität Marburg, Germany.

 

Teaching


Seminars          

  • Consulting (Beratung von Organisationen) (MSc)
  • Conflict and Cooperation (MSc)
  • Work and Organizational Psychology Topics (Themen der A&O) (BSc)
  • Selection of Personnel (Personalauswahl) (BSc)
  • Multivariate Processes with SPSS (Multivariate Verfahren mit SPSS Kurs 1) (MSc, Diplom)
  • Multivariate Processes with SPSS  (Multivariate Verfahren mit SPSS Kurs 2) (MSc, Diplom)
  • Realization and Presentation of Empirical Examinations (Durchführung und Präsentation empirischer Untersuchungen) (BSc)

 

Lectures

  • Computer based Investigation and Modeling (Computergestützte Erhebung und Modellierung) (MSc)
  • Statistics I (BSc)
  • Theories and Construction of Tests (Testtheorie und Testkonstruktion) (BSc)
  • Computer based analysis of data (Computergestützte Datenanalyse) (BSc)

 

 

Scientific Publications

 

Publications in Scientific Journals

  • Klehe, U.-C., Kleinmann, M., Nieß, C., & Grazi, J. (2014). Impression management during assessment centers: Artificial behavior or much ado about nothing? Human Performance, 27, 1-24. One of the top three most downloaded articles published in Routledge Behavioral Sciences journals in 2014.

Invited Book Articles

  • Klehe, U.-C. & Grazi, J. (in press). Criterion theory. In S.G. Rogelberg (Ed.), Encyclopaedia of Industrial/Organizational Psychology, 2nd ed. Thousand Oaks: Sage.
  • Klehe, U.-C. & Grazi, J. (in press). Conceptualization and Measurement of Typical and Maximal Performance. In Ones, D., Anderson, N. R., Viswesvaran, C., & Sinangil (Eds.). Handbook of Industrial, Work and Organizational (IWO) Psychology – 2nd Edition. Thousand Oaks: Sage.
  • Klehe, U.-C., Grazi, J., & Mukherjee, T. (2015). Typical and maximum performance. In Nikolaou, I. & Oostrom, J. K. (Eds). Employee Recruitment, Selection, and Assessment. Contemporary Issues for Theory and Practice. Part of Bakker, A. (Ed). Current Issues in Work & Organizational Psychology. Psychology Press-Taylor & Francis.

Conference Input

  • Klehe, U.-C., de Hoogh, A., & Grazi, J. (2013, May). Perceptions and motivation in maximum performance situations: A question of supervisory leadership style? Paper presented at the 16th bi-annual congress of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP), Münster, Germany.

  • Klehe, U.-C., de Hoogh, A., Grazi, J., & Kleinmann, M. (2013, April). Perception and motivation in typical and maximum performance situations. Paper presented at the annual meeting of the Society of Industrial and Organizational Psychology, Houston, Texas.
  • Klehe, U.-C., Kleinmann, M., & Meisel, J. (2012, June). Much ado about nothing? Impression Management during Assessment Centers. Paper presented at the European Network of Selection Researchers, Sheffield, Great Britain.