Benutzerspezifische Werkzeuge

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Artikelaktionen

Publikationen

Journal publications and articles in peer-reviewed conference proceedings
Book chapters & invited publications

 

Workshops and poster presentations
  • Lutz B, Marc A, Feuerriegel S, Pröllochs N, Neumann D (2019)
    Affective Information Processing of Fake News: Evidence from NeuroIS
    NeuroIS Retreat, Vienna, Austria, June 4-6, 2019

  • Pröllochs N, Calliess J (2019)
    Not This FUD Again: How Internet Forum Posts Drive Bitcoin Volatility
    Winter Conference on Business Analytics (WCBA 2019), Snowbird, UT, USA, March 7-9, 2019

  • Lutz B, Marc A, Feuerriegel S, Pröllochs N, Neumann D (2018)
    Misinformation in Social Media: Empirical Evidence of Human Information Processing from NeuroIS
    Third Workshop on the Digitization of the Individual, San Francisco, CA, USA, December 12, 2018

  • Pröllochs N (2018)
    Impression Management Techniques in Financial News
    Workshop on Natural Language Processing in Financial Markets, Berlin, Germany, November 16, 2018

  • Pröllochs N, Feuerriegel S (2017)
    ReinforcementLearning: A Package for Replicating Human Behavior in R
    R User Conference (UseR 2017), Brussels, Belgium, July 4-7, 2017

  • Pröllochs N, Feuerriegel S, Neumann D (2017)
    Replicating Financial Decision-Making Using Reinforcement Learning: The Role of Information Avoidance in Corporate Disclosures
    Symposium on Statistical Challenges in Electronic Commerce Research (SCECR 2017), Ho Chi Minh City, Vietnam, June 26-28, 2017

  • Pröllochs N, Feuerriegel S, Neumann D (2017)
    The Role of Information Avoidance in Financial Markets: How Investors Ignore Unwanted Information in Corporate Disclosures
    Winter Conference on Business Analytics (WCBA 2017), Snowbird, UT, USA, March 2-4, 2017

  • Feuerriegel S, Pröllochs N, Neumann D (2016)
    Understanding Human Behavior for Applications in Finance and Social Sciences: Insights from Content Analysis with Novel Bayesian learning in R
    R User Conference (UseR 2016), Stanford, CA, USA, June 27-30, 2016

  • Pröllochs N, Feuerriegel S, Neumann D (2016)
    How Emotional and Cognitive Biases in Investors’ Perceptions Impact the Stock Markets
    Winter Conference on Business Intelligence (WCBI 2016), Snowbird, UT, USA, March 3-5, 2016

  • Alfano S, Pröllochs N, Feuerriegel S, Neumann D (2015)
    Say It Right: IS Prototype to Enable Evidence Based Communication with Big Data
    Business Analytics Congress (BAC 2015), Forth Worth, TX, USA, December 12-13, 2015

  • Feuerriegel S, Schmitz J T, Pröllochs N, Neumann D (2015)
    What Matters Most? How Tone in Initial Public Offering Filings and Pre-IPO News Influences Stock Market Returns
     FMA European Conference, Venice, Italy, June 11-12, 2015

  • Pröllochs N, Feuerriegel S, Neumann D (2015)
    Say it Right – How Managers Prettify Corporate Disclosures
    Winter Conference on Business Intelligence (WCBI 2015), Snowbird, UT, USA, March 12-14, 2015