Will, Leo; Blume, Carolyn (forthcoming; invited contribution). “Exploring the potentials and limitations of multimodal video tasks in EFL”. CALICO Journal 42(1).
Will, Leo (forthcoming). “Dialektik der Digitalisierung. Phänomenologische Überlegungen zu Fortschritt und Verlust beim Fremdsprachenlernen“. In: Kilsbach, Sebastian (ed.). Didak-tische Utopien. Tübingen: Narr Francke Attempto. (English: Dialectic of the digital. Phenomenological considerations on progress and loss in language learning)
Blume, Carolyn; García López, Raúl Enrique; Will, Leo (2023). “Leveraging collaboration: A digitally-mediated pedagogies-of-enactment approach to pre-service language teacher education”. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung (Themenheft: Digitalität im Fremdsprachenunterricht), 53-74.
Will, Leo; Pinner, Richard (2023). “The concept of authenticity in foreign language teaching and learning”. In: Leo Will, Wolfgang Stadler & Irma Eloff (eds.). Authenticity across languages and cultures. Themes of identity and in foreign language teaching and learning. Bristol: Multilingual Matters, 25–37.
Will, Leo; Blume, Carolyn (2022). “Reden ist Silber, Kollaboration ist Gold: Aktivierung angehender Lehrkräfte in einem Theorie-Praxis-Projekt zur Förderung der Mündlichkeit im Englischunterricht“. In: Leo Will, Jürgen Kurtz, Tamara Zeyer & Hélène Martinez (eds.). Dimensionen digitaler Lehre in der universitären Fremdsprachenlehrkräftebildung. Tübingen: Narr Francke Attempto, 95-118. (English: Silence is silver, collaboration is gold: engaging future teachers in a theory-and-practice-integrated project for fostering oral competences in EFL classes)
Will, Leo; Kurtz, Jürgen (2022). “Wie bewerten angehende Fremdsprachenlehrkräfte verschiedene Veranstaltungs-, Aufgaben- und Aktivierungsformate in der digitalen universitären Lehre? Ergebnisse einer explorativ angelegten Online-Befragung“. In: Leo Will, Jürgen Kurtz, Tamara Zeyer & Hélène Martinez (eds.). Dimensionen digitaler Lehre in der universitären Fremdsprachenlehrkräftebildung. Tübingen: Narr Francke Attempto, 23-46. (English: How do future language teachers evaluate seminar formats and task formats within online teaching at university? Results of an exploratory online survey)
Will, Leo (2020). “Authentizität – ein kontroverses Konzept“. Praxis Fremdsprachenunterricht Basisheft 2020(2), 8-11. (English: Authenticity – a controversial concept)
Wipperfürth, Manuela; Will, Leo (2019). “Wann entscheiden sich Englischlehrkräfte gegen die Arbeit mit dem Lehrbuch? Eine explorative Studie“. In: Dorottya Ruisz, Petra Rauschert & Engelbert Thaler (eds.). Living Language Teaching: Lehrwerke und Unterrichtsmaterialien im Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Narr Francke Attempto. 191–212. (English: When do EFL teachers opt against using the textbook? An exploratory study)
Will, Leo (2018). Authenticity in English language teaching. An analysis of academic discourse. Münster: Waxmann.
Will, Leo (2017). “Authentizität im Fremdsprachenunterricht – erste Schritte zu einer historischen Diskursanalyse”. In: Joachim Appel et al. (eds.). Sprachen Lehren: 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung in Ludwigsburg, 30. September 2015 - 3. Oktober 2015. Kongressband. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 105–120. (English: Authenticity in foreign language teaching. First steps toward a historical discourse analysis)
Will, Leo (2016). “The authentic language teacher”. In: Friederike Klippel (ed.). Teaching languages – Sprachen lehren. Münster; New York: Waxmann, 75–90.
Reviews
Will, Leo (2022). The lived experience of Chinese international students in the U. S. An academic journey (authors: Yalun Zhou & Michael Wei). Info DaF 2022; 49(2–3), 277–280.
Teaching materials
Deters-Philipp, Ann-Cathrin; Will, Leo (2021). Crashkurs Englisch für den Start in Klasse 5. Augsburg: Auer Verlag. (English: Crash course English for year 5)
|