Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Document Actions

Abstract submission

NOTE: Abstract submission is closed.

Paper presentations will consist of a 20-minute talk followed by 10 minutes for questions and discussion. Papers reporting on empirical research should represent either completed work, or work in progress where some results can be reported. Presentations that take the form of a software demonstration are welcome.

Topics that are within scope for TaLC include, but are not necessarily limited to, corpus-based approaches to language learning/teaching and assessment to any of the following:

  • teaching first and second language (including data-driven learning materials and student-centred linguistic investigation)
  • teaching languages for specific purposes
  • teaching interpreting and translation
  • teaching culture and history
  • teaching literature
  • teaching intercultural communication
  • developing pedagogic grammars and learner dictionaries
  • developing corpora/tools/resources
  • teacher education
  • research on second language acquisition and learner corpus research
  • teaching of corpus methods to students and researchers in linguistics

We request abstracts of 500 words, not counting the reference list, for paper presentations. Submissions for poster presentations may be shorter (300-500 words not counting references). Typically, we would suggest submission of a poster abstract, rather than a paper presentation abstract, for: (a) reports on research in its very earliest phases with no intermediate or final results to report; (b) reports on new corpus data resources.

 

Abstracts should be submitted through our online submission system:
http://linguistlist.org/easyabs/TaLC2016

 The deadline for abstract submission is 15 January 2016.