Lukas Lewerentz
Wissenschaftlicher Mitarbeiter
My research focus is on the philosophy of language. I'm interested in the semantics and pragmatics of definite terms, the role of situations in semantics and pragmatics, in speech act theory, presuppositions, and context-dependence in language. In addition, I like to explore connections between philosophy of language and other areas of philosophy, in particular epistemology.
At the moment, I work on the semantics and pragmatics of definite descriptions, on the semantics of quantifiers, on how we communicate with pictures, and on linguistic arguments for and against the transparency of knowledge.
----
Mein Schwerpunkt ist die Sprachphilosophie. Unter anderem beschäftige ich mich mit der Semantik und Pragmatik definiter Ausdrücke, mit der Rolle von Situationen in Semantik und Pragmatik, mit Sprechakttheorie, und mit Präsuppositionen und Kontextabhängigkeit in der Sprache. Außerdem befasse ich mich mit Verbindungen zwischen Sprachphilosophie und anderen Bereichen der Philosophie, etwa der Erkenntnistheorie.
Momentan befasse ich mich mit der Semantik und Pragmatik definiter Kennzeichnungen, der Semantik von Quantoren, der Frage, wie wir mit Bildern kommunizieren, und mit linguistischen Argumenten für und gegen die Annahme, dass Wissen transparent ist.
CV
since/seit 11/2021 | Wissenschaftlicher Mitarbeiter in Gießen |
2017-2022 |
Doctoral student / Promotionsstudent (DPhil), University of Oxford, under the supervision of Paul Elbourne and Ofra Magidor |
Publications / Veröffentlichungen
- Metasemantics, Intentions, and Circularity. In: Synthese 195, 4 (2018), pp. 1667-1679, with/mit Benjamin Marschall
Contact details / Kontakt
Institut für Philosophie, Raum 204
Rathenaustr. 8
35394 Gießen
e-Mail: lukas.lewerentz@phil.uni-giessen.de
Telephone: +49 (0)641-9915522
Office hours by appointment / Sprechstunde nach Vereinbarung