Benutzerspezifische Werkzeuge

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Artikelaktionen

Gamification: Teaching playfully with digital tools in (online) tutorial courses

Wann 13.06.2022
von 14:00 bis 16:00
Wo Online (Access after Registration)
Name
Teilnehmer International Students/Tutors
Termin übernehmen vCal
iCal

Topics

Gamification is a trending topic in teaching these days (cf. Chee 2016; Kim et al. 2018; Heusinger 2020; Zumbach 2021). Increasing digitalization and the interest in creative engagement with digital tools are a basis for the use of playful elements in courses. Tutors, in their role as young and innovative young teachers, are in a privileged position to try out gamified teaching approaches. 

In our short workshop, we are going to introduce tutors to the basics of gamification. Together we will discuss both the potentials and various practical tips for effective gamified teaching. Participants will get an overview of different digital tools that are particularly suitable for gamified approaches in teaching. In the last part of the workshop, participants will perform a practical exercise, having the opportunity to practice what they have learnt.

 

Learing Goals

  • Know the basics of gamification and game-based learning;
  • Recognize the potentials of game-based teaching and learning approaches in (online) tutorial courses;
  • Be familiar with risks and difficulties that digital tools bring to teaching;
  • Find out digital tools for your own teaching practice and group of participants;
  • Deal confidently with playful digital tools in online and face-to-face teaching.

 

Trainer Dr. Inês Gamelas, Darya Frantskevich
Target Group International Students/Tutors
Date 13th June, 2022, 2:00 pm - 4:00 pm
Registration E-Mail to  (Required Information: Name, Surname, Faculty, prefered Language)
Language This event is held in English english.