Inhaltspezifische Aktionen

Aktuelles

Interview

Prof. Lisa Bardach bei BOLD

https://bold.expert/the-psychologist-nurturing-students-positive-development/

Keynote auf der International Conference on Motivation (ICM)

  • Titel
    Revisiting intellectual investment trait theories in educational contexts

  • Abstract

    Intellectual investment trait theories posit that mutually reinforcing relationships exist between intellectual investment traits (selected motivational characteristics and personality traits such as interest, curiosity, need for cognition, or openness) and cognitive abilities. In this talk, I discuss recent research revisiting intellectual investment trait theories in educational contexts. First, I will present longitudinal evidence on reciprocal relations between intellectual investment traits and cognitive abilities in adolescence. I will discuss theoretical and methodological extensions that take into account the day-to-day dynamic interplay between investment states and cognitive performance states, thus moving from intellectual investment trait theory to dynamic intellectual investment trait and state theory. I will also refer to emotional experiences and argue that emotions play an important role for shaping reciprocities between cognition and investment traits, and, therefore, for our understanding of cognitive and motivational development. Then, I will cover research that aims to drill deeper into the mechanisms that underlie links between investment traits and markers of cognitive performance, focusing on behavioral traces of learning and information-seeking (e.g., online information search behavior, gaze patterns while individuals solve cognitive tasks, or engagement patterns derived from educational apps).
    https://icm2024.unibe.ch/program/invited_speakers/index_eng.html

 

 

Masterarbeiten 2024

 

WICHTIGER Hinweis zur Bewerbung für eine Masterthesis:
Bitte beachten Sie: Wenn Sie im Schwerpunkt „Mensch in Arbeitswelten“ studieren, bewerben Sie sich bitte bis zum 22.05.2024 (strikte Deadline!). Wenn Sie nicht im Schwerpunkt studieren, bewerben Sie sich bitte ebenfalls bis zum 22.05.2024, damit wir Bedarfe und Kapazitäten besser planen können (spätere Bewerbungen bis zum 28.05.2024 sind aber prinzipiell möglich).
Bitte bewerben Sie sich nur, wenn Sie auch vorhaben Ihre Masterarbeit im Studienjahr 24/25 zu schreiben!

 

Themen für Abschlussarbeiten in der Pädagogischen Psychologie finden Sie auf folgender Seite:

https://www.uni-giessen.de/de/fbz/fb06/psychologie/abt/paed-psy/pp-eitel/llm-abschluss

Weitere Themen aus der Arbeitsgruppe von Prof. Bardach werden dort in Kürze ergänzt! Bitte schauen Sie in den nächsten Tagen noch einmal vorbei.