Personal tools

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum


Document Actions

Business English and Communication

The Business English and Communication Section offers specialized language courses to help students build their confidence in academic and professional areas and to promote an understanding of the types of professional opportunities that lie ahead.

The module for BA students in the MFKW (Modern Languages, Cultures and Economics/Business Studies) course of studies provides an overview of the most interesting areas in business and economics with a focus on the necessary communication competencies in these subject areas. BA/MFKW students are required to take 'Business and Economics I' as a prerequisite course in the winter term before taking 'Business and Economics II', which is only offered in the summer term.  The BA course Introduction to Business Communication can be taken in either the winter or summer term.

At the graduate level (MA/MFKW), the courses offered include research seminars about corporate communications and related forms of organizational discourse, as well as profile courses on various topics of advanced communication, from Persuasion to Public Relations and Integrated Marketing Communications. Further topics include HRM, International Business and Intercultural Communications, as well as Media - all offered in rotation.