Inhaltspezifische Aktionen

Vortrag - The Value of Digital Games in the (EFL) Classroom: Teacher and Student Perspectives and Implications for Teaching (12.12.2018)

This lecture presents qualitative English as a foreign language classroom research on the cultural and educational value of games.

As digital games increase their influence on society, the question remains how to develop best practices for integrating them into educational contexts. This lecture presents qualitative EFL (English as a foreign language) classroom research on the cultural and educational value of games, focusing on teacher and student interviews from a project carried out in three 10th grade case studies. Conflicts between teacher and student perspectives as they pertain to games and their integration into the classroom will be presented, and attending participants will be given the opportunity to use these findings to develop suggestions for future teaching practice.

 

Workshopleitung: Dr. Roger Dale Jones (Technische Universität Braunschweig - Institut für Anglistik und Amerikanistik Abteilung Englische Sprache und ihre Didaktik)

 

Datum: 12.12.2018

Uhrzeit: 16:00-18:00 Uhr (s.t., also punkt 16 :00)

Raum: Rathenaustraße 8, 35394 Gießen, Raum 307

 

Bitte melden Sie sich über das Anmeldeformular an.

 

Dieser Vortrag wird in englischer Sprache gehalten, die Diskussion kann auf Deutsch erfolgen.

 

Die Veranstaltung ist anrechenbar für das Portfolio Medienbildungskompetenz für hessische Lehrkräfte.

 

Die Teilnehmerzahl ist begrenzt. Die Plätze werden in der Reihenfolge der Anmeldung vergeben. Falls Sie auf einer Warteliste stehen, werden Sie vor der Veranstaltung darüber informiert.

Bei zu geringer Teilnahme muss der Workshop entfallen.

 

Die Teilnahmebescheinigung erhalten Sie nach der Veranstaltung per Email.