Meet the Expert - Prof. Dr. Ulrich Stimming

Molecular Processes in Intercalation and Redox Flow Batteries

12.04.2019 von 10:00 bis 12:00 (Europe/Berlin / UTC200)

Hörsaal C1, Chemie

Name des Kontakts

Termin zum Kalender hinzufügen

Meet the Expert

Prof. Dr. Ulrich Stimming
Newcastle University, UK
School of Natural and Environmental Sciences

Molecular Processes in Intercalation and Redox Flow Batteries

Freitag, 12. April 2019, 10:00 Uhr
Hörsaal C 1, neue Chemie, Heinrich-Buff-Ring 19, 35392 Gießen

anschließend ausführliche Diskussion bei Snacks & Drinks (Seminarraum B58, neue Chemie)

Terminankündigung als PDF-Datei

Prof. Ulrich  Stimming  has worked in the field of electrochemical energy storage for several decades. His research covers rechargeable batteries, fuel cells as well as supercapacitors. Beyond basic research, Prof. Stimming also investigates the social and economic aspects of renewable energy systems. Together with his current research group at Newcastle University as well as with his former co-workers at TU Munich, Research Center Jülich and Columbia University (New York), he has 300+ publications, 20,000+ citations and an h-factor of 70.

Fotos von der Veranstaltung:

Im Rahmen der Seminarreihe "Meet the Expert" laden wir Expert/inn/en ein, die lange Zeit auf einem Gebiet geforscht haben und somit sehr detailliert über die Entwicklung ihres Themengebietes berichten können. Im Anschluss an den Vortrag bleibt Zeit zum Austausch und zur ausführlichen Diskussion in lockerer Atmosphäre.