Benutzerspezifische Werkzeuge

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

Artikelaktionen

Summer School: International, Intercultural, Interreligious: Perspectives on Islamic Religious Education from Austria, Germany, Sweden, Switzerland and Turkey

Wann 25.08.2021 um 12:00 bis
27.08.2021 um 14:45
Name
Kontakttelefon 0641 99 12191
Termin übernehmen vCal
iCal

Funded by the German Academic Exchange Service (DAAD) and the Federal Ministry of Education and Research (BMBF), the project IMPACCT seeks to increase the mobility of teacher training students of Primary Education with the Subject Islamic Religious Education in order to prepare them for the demands of diverse and heterogeneous classrooms. Thus, the project facilitates experiences abroad at six partner universities in Austria, Sweden, Switzerland and Turkey.

 

As part of the project, the virtual Summer School International, Intercultural, Interreligious: Perspectives on Islamic Religious Education from Austria, Germany, Sweden, Switzerland and Turkey connects scholars and students from the partner universities. It facilitates meaningful intercultural interaction as well as a scientific discussion about country-specific viewpoints on, didactic models and methods in Islamic Religious Education. Engaging lectures, workshops and extracurricular activities give students a chance to raise awareness about various issues relating to teaching religion in multiethnic environments and to get to know the partner universities. All in all, the Summer School contributes to the professionalisation of pre-service teachers by enhancing the students‘ intercultural, didactic, digital and language competencies.

 

https://www.uni-giessen.de/internationales/lehramtinternational/impacct/virtual-summer-school/index_html