Vorträge

• 'Zwischen normativen Wandel und Zementierung: Klassifikationsprozesse von Erwerbslosigkeit angesichts gegenwärtiger Krisen'. 27.06.2023, Jahrestagung der Sektion Sozialpolitik der deutschen Gesellschaft für Soziologie, Technische Hochschule Köln
  • 'Kritik, Rechtfertigung, Widerstand? Zum Umgang von Erwerbslosen mit der Erwerbsarbeitsnorm.' 29.09.2022, 41. Kongress der deutschen Gesellschaft für Soziologie, Universität Bielefeld.
  • ​'Power Relations and Vulnerability in the Interview Situation: Analytical Reflections on Researching Unemployment in Germany.' 31.08.2022, ESA RN07 mid-term conference "Culture(s) on the margins", University of Portsmouth
  • 'Contested Categories? Criticism “from below” on the Understandings of Deservingness in Germany in Times of Crisis.' 30.06.2021, Swiss Sociological Congress 2021: Social Justice in Times of Uncertainty, Geneva
  • 'Gesellschaft als Risiko. Situationsanalysen zur Corona-Pandemie'. 18.09.2020, 40. Kongress der deutschen Gesellschaft für Soziologie: „Gesellschaft unter Spannungen“ (mit Sarah Lenz und Martina Hasenfratz)

• 'Zur Ungleichheitskritik unterer Sozialschichten'. 24.06.2019, Forschungskolloquium SOCIUM, Universität Bremen (mit Patrick Sachweh)

• 'The Symbolic Order of Inequalities: Strategies of Justification in the German Upper Middle Classes'. 17.07.2018, XIX ISA World Congress of Sociology „Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities“, Toronto (mit Patrick Sachweh und Sarah Lenz).

• 'Waiting [2] Move. An ethnographic film about the rhythms of movement and stability in urban city life'. Filmvorführung und Diskussion, 23.05.2017, Central European University, Budapest (mit Karl Rivera).